top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תעופרי בר

להפיץ אהבה עצמית

את belle הכרתי לפני מספר חודשים. זאת הייתה אהבה ממבט ראשון. ילדונת שמנמנה ומדליקה, עם לחיים אדומות ושמחת חיים, שאוהבת את עצמה כמו שהיא. איזה חידוש מרענן וכיפי. מיד ידעתי שאני חייבת להכין את הדמות שלה על עץ. יצרתי קשר עם היוצרת שלה- ענבל זיסר, ובאישורה belle הגיעה לחתיכת עץ קטנה ומאושרת. אחרי זה, כבר ידעתי שאני וענבל חייבות להיפגש. חייבות.



את ענבל פגשתי בבית קפה קטן בתל אביב. כשהתיישבנו, היא סיפרה לי שבית הקפה הזה הוא השראה בשבילה, תוך כדי שהיא מצביעה למעלה על מנורות קטנטנות וצבעוניות, ממש כמו בציורים של belle. הזמנו לנו משהו לאכול והתחלנו לדבר. בעיקרון הגעתי בשביל "לראיין" את ענבל, אבל בעצם, פשוט ניהלנו שיחה כנה מלב אל לב, על החיים האישיים שלנו, על היציאה לעצמאות, על לפרוץ את כל המחסומים, על הכל. זה באמת לא שינה שנפגשנו לראשונה חמש דקות לפני כן. ענבל מההתחלה התגלתה כבחורה שמחה, מצחקקת עם נגיעות ילדיות מקסימות. לאט לאט, תוך כדי ביסים מהסנדוויצ'ים וצחקוקים, הסיפור של ענבל ושל belle התחיל לצאת לאור.



בזמנו, ענבל סיימה תואר בעיצוב ואומנות (יחד עם תעודת הוראה), החלה את דרכה המקצועית במשרדי פרסום כמעצבת ולאט לאט הרגישה שמיצתה. תמיד היא ידעה שהיא רוצה לעשות משהו בעצמה. משהו שלה. אבל לא ידעה מה.

בשנים הבאות היא עברה תהליכים נהדרים עם עצמה- הלכה ללמוד כתיבה, עשתה ויפאסנה ("משנה חיים"), ולפני קצת יותר משנתיים וחצי הגשימה חלום ועברה לגור חודש בפריז, שם רצתה לשבת ולכתוב. הרי ההשראה שם בכל מקום. ואז, יום אחד בבית קפה בפריז בזמן שכתבה, התחילה דמות לדבר איתה דרך הכתיבה ואמרה לה לצייר אותה. "כבר שכחתי איך מציירים!" היא אמרה לה, אבל הדמות התעקשה. ענבל חיפשה השראה בגוגל לציור, וראתה שכל הילדות השמנמנות בתמונות עצובות. פתאום התבהר לה שככה גם היא גדלה, שלא הייתה לה דמות שמנמנה להסתכל עליה ו"להעריץ" בתור ילדה, שככה החברה מובנית - אין לילדות שמנות אישור לאהוב את עצמן. פה היא הבינה שלדמות שביקשה שתצייר אותה, יש משהו חשוב שהיא רוצה להגיד. ככה belle נולדה, ואיתה נולד מסע מרתק של למידה ("אם פעם רציתי להיות רזה, עכשיו אני רוצה לאהוב את עצמי כמו שאני"), אהבה עצמית, אמונה והיכרות עם עולם שונה. עולם טוב יותר.


עכשיו ענבל עובדת אצל belle, "היא בוסית חמודה ותובענית", ורוצה להפיץ בעזרתה (או שבעצם belle היא זו שרוצה להפיץ בעזרת ענבל) אהבה בארץ ובחו"ל, ולהגיע לעוד נשים, ילדות ובני אדם באשר הם ולהיות להם/ן מודל מגניב לאללה לחיקוי. belle לא נגד כלום, היא בעד עצמה. וזאת אג'נדה פשוט נפלאה.



ובנימה אישית, הלב והנשמה של belle הם ענבל שהיא כולה לב אחד גדול, וכדאי ללמוד ממנה דבר או שניים על דרך, אומץ והגשמת חלומות. גם מהדמות הקסומה שהיא יצרה כמובן יש הרבה מה ללמוד. לכולנו יש עניין כזה או אחר עם איך שאנחנו נראים, מה שאנחנו עושים, מה שאנחנו משדרים ומי שאנחנו. חוסר ביטחון, חוסר הערכה עצמית, חוסר אמונה עצמית. לא חסר חוסרים. אותי belle מרגשת. היא גורמת לי לרצות להיות טובה יותר, בכל הצורות, ולהבין שלאהוב את עצמי כמו שאני זה בסדר ואף רצוי. מאוד.



ענבל מציירת את belle, ומעצבת ליין מוצרי נייר בדמותה.

את המוצרים השונים (והשווים) שלה תוכלו למצוא-

בחנות ה etsy שלה: belleandmetlv.etsy.com

162 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page